Cíle a zásady poskytované služby

pečovatelská služba

POSLÁNÍ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

Posláním Pečovatelské služby je podpora lidem v nepříznivé životní situaci, kteří potřebují pomoc druhé fyzické osoby k zajištění základních životních potřeb, a kteří nejsou schopni řešit situaci sami, prostřednictvím vlastních zdrojů a přejí si setrvat v domácím prostředí.

Při poskytování pečovatelské služby aplikujeme do praxe metody, postupy, způsoby komunikace, vycházející z individuálních potřeb uživatelů a to tak, aby byly pro uživatele motivující a podporovali jeho samostatnost a sociální začleňování, v případech, kdy to jejich zdravotní stav vylučuje, zajišťujeme důstojné prostředí a zacházení. Poskytování pečovatelské služby vychází z Etického kodexu.

CÍLE PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

Pomocí a podporou v činnostech, které uživatel nezvládá, umožnit setrvat v jeho domácím prostředí a zamezit, nebo oddálit řešení životní situace umístěním do pobytového zařízení.

  • Podpora uživatele udržet si soběstačnost a sebeobslužnost po co nejdelší dobu.
  • Pomoc žít běžným způsobem života.
  • Podpora uživatele v zapojení do společenského dění, v udržování kontaktu s rodinou
    a známými tak, aby byly zachovány původní vztahy a prostředí.
  • Spolupracovat s úřady a organizacemi k zajištění, či zlepšení situace klienta.
  • Pomoci rodinám s dětmi řešit jejich nepříznivou sociální situaci.

ZÁSADY PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

  • Podpora soběstačnosti a důstojnosti – respektování osobnosti a lidských práv, zachování lidské důstojnosti, rovný přístup ke všem klientům.
  • Individuální přístup – služba je poskytována na základě individuálních potřeb uživatelů, podporuje rozvoj samostatnosti uživatelů, motivuje k činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování jejich nepříznivé sociální situace.
  • Svobodné rozhodování – uživatel rozhoduje, případně spolupracuje o využití služeb nebo jejich prvků, o jejich změně nebo ukončení.
  • Uživatel je akceptován a uznáván jako člověk ve své osobnosti se svými vlastnostmi.
  • Profesionalita poskytovaných služeb – všichni pracovníci odpovídají požadavkům na odbornou způsobilost a jsou průběžně vzděláváni.
  • Odbornost – pečovatelé jsou každoročně vzdělávány v rozsahu minimálně 24 hodin.
  • Diskrétnost – ochrana soukromí a intimity. Každý pracovník dodržuje mlčenlivost.