Cíle a zásady poskytované služby

Cíle poskytování služby

  • Udržení a rozvoj stávajících schopností a dovedností klienta (zpomalení prohlubování demence)
  • Zabezpečení základních životních potřeb (hygiena, stravování, odpočinek, odpovídající ubytování)
  • Vytvoření bezpečného a důstojného prostředí
  • Naplnění volného času uživatele dle jeho schopností a přání

Zásady poskytování služby

  • Respektování důstojnosti a individuality – zaměstnanci v maximální možné míře respektují uplatnění vlastní vůle a rozhodnutí klienta. Za každé situace se vždy ke klientům chovají s respektem a úctou. Služba se poskytuje individuálně podle individuálních potřeb žadatele a v návaznosti na vytvořený individuální plán při přijetí do zařízení.
  • Podpora soběstačnosti – zaměstnanci organizace plně podporují soběstačnost každého klienta.
  • Bezpečné a uživatelsky příznivé prostředí – vytváříme takové prostředí v zařízení, které respektuje potřeby a zvyklosti klientů, podporujeme vybavení osobního prostoru oblíbeným nábytkem a osobními věcmi. Používané pomůcky jsou voleny tak, aby neohrožovaly bezpečnost klientů.
  • Otevřenost a spolupráce – jsou základními principy, které jsou nezbytné k vytvoření vzájemné důvěry mezi zaměstnanci
    a klienty, především jako je ohleduplnost, otevřenost, profesionalita a citlivý přístup.
  • Zaměstnanci domova se řídí Etickým kodexem a Listinou základních práv a svobod.

Kapacita

Maximální kapacita klientů v zařízení: 20

Služba je poskytována 365/7/24, tedy každý den v roce, 24 hodin denně. 

Regionální karta DZR

1